söndag 15 september 2013

Scrap och Ting - bröllopsväska

Hejsan, 
dags för ett nytt inspirationsalster för Scrap och Ting. Den här gången har jag gjort en resväska med bröllopstema. Magnolias Vintage Wedding-stämpel är alldeles underbar och jag tycker jättemycket om den. Den är färglagd med Distress markers i mjuka toner. Även designpapperet är Magnolia (With Love) precis som den swirl-die du ser skymta bakom fjädern.

Time for a new project for Scrap och Ting. This time a wedding suitcase using the Magnolia Vintage Wedding stamp. The below pictures are rather explanatory on how to do the suitcase. Watch out for the DIY cardstock roses at the end of the post!



 
När jag gjorde väskan mätte och bigade jag för två vanliga askar och fäste ihop dem i bakkant. På så vis fick jag två lika stora väskdelar men i ett stycke.
Jag limmade sedan mönsterpapper på de delar du ser nedan.

När jag sedan limmat fast alla flikar är väskan i princip klar.

För att locket ska sitta bättre mot underdelen satte jag en kartongbit i samma storlek som underdelen, det blir en kant som gör att delarna fäster ihop bra när man stänger väskan.

En resväska blir ju inte komplett utan de små hörnen. De tillverkade jag av utstansade cirklar som jag vek enligt bilden nedan.


Handtaget placerade jag mitt emellan övre och nedre väskdelen men limmade bara fast i locket. 

Och avslutningsvis en liten närbild på egenhändigt ihopknåpade rosor av cardstock. De har jag lärt mig göra via min DT-kompis Ankis blogg :)

                                                 
DIY cardstock roses, instructions here.

Other challenges:
Marianne design divas - anything goes
Vintage utfordring - folding technique
Deep ocean challenge - goodbye summer
Marvelous magnolia - anything goes
Abc challenge - V is for very cute


9 kommentarer:

brenda sa...

Love the shape of case box Helene and it's beautifully decorated.

Hope you have a good Sunday.

B x

Louise sa...

Gorgeous creation, fabulous details. Thanks for joining us at ABC for our challenge
hugs Louise

Wendy L sa...

Gorgeous Helene, will make a wonderful gift. xxxx

Heidi sa...

Aldeles nydelig!
Lekre detaljer:)
Takk for at du deltar på Vintage utfordringen.
Klem, Heidi:)

Anna-Karin sa...

Helt underbar väska.

catz sa...

oh my, this is so cute, love it!!

Tamara sa...

Amazing!
Great tutorial too. I think I'll follow your steps and make something like that too someday. ;)
Thank you for joining us at the Marvelous Magnolia challenge. Hope to see you again soon!
Hugs,
Tamara

Tineke van der Linden sa...

Wauw wat een geweldig mooie creatie!
Dank je wel voor het meedoen bij MD Divas. Ik kan alleen geen producten van MD ontdekken...
Groetjes Tineke

Lacey Stephens sa...

Beautiful project! Thank you for playing along with the Stamp and Create with Magnolia Challenge. We will have another fun one for your tomorrow. We hope you will play along again soon!
~Lacey
www.stampandcreate.com
Stamp and Create with Magnolia